خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/25 - 13:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمیان در نشست کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین مطرح کرد؛

مشارکت 600 دانش آموز در برگزاری اردوهای طوفان الاقصی/ تبیین مسئله فلسطین همراه با فعالیت فرهنگی جوانان

رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین از برگزاری دور دوم اردوهای طوفان الاقصی خبر داد و گفت: 600 دانش آموز پسر و دختر در این دوره مشارکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین ظهر امروز (شنبه 25 فروردین ماه) با حضور ابوالقاسم رحیمیان رییس کارگروه، مدیران حوزه تعلیم و تربیت و جمعی از اعضای کارگروه در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

نحوه و چگونگی برگزاری دور دوم اردوهای موسوم به طوفان الاقصی در فروردین ماه محور نشست مذکور قرار داشت که هر کدام از افراد نسبت به مباحث مطرح شده اقدام به تبادل نظر کردند.

ابوالقاسم رحیمیان، رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری اردوهای دانش آموزی با عنوان طوفان الاقصی، گفت: نخستین دور این اردوها در آذرماه سال گذشته با مشارکت 300 دانش آموز پسر دوره اول متوسطه برگزار شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت جهاد تبیین در سخنرانی های رهبر معظم انقلاب و ضرورت آشنایی نسل جوان با مسئله فلسطین، این اردو برگزار شد لذا دور دوم اردوهای طوفان الاقصی با پیوستن دختران دانش آموز متوسطه به این عرصه نیز اجرایی می شود.

رحیمیان با اشاره به اینکه مجموعا 600 دانش آموز در این اردو حضور و مشارکت خواهند داشت، افزود: تهران میزبانی این دور از اردوهای طوفان الاقصی را بر عهده دارد از این رو 300 نفر از پسران در یک روز و 300 نفر از دختران در یک روز دیگر برای شرکت در اردوی طوفان الاقصی مشارکت خواهند کرد.

رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین در این راستا، تصریح کرد: در این اردو تلاش می شود علاوه بر انجام فعالیت های دانش آموزی-فرهنگی، مباحث مربوط به مسئله فلسطین اعم از آشنایی با جغرافیایی سرزمینی و تاریخچه شکل گیری فلسطین، آشنایی با گروه های جهادی فلسطینی، صهیونیست شناسی، دلایل حمایت از انتفاضه فلسطین و دشمنی با رژیم منحوس اسرائیل و غیره برای دانش آموزان تشریح شود.

وی ادامه داد: باید یادآور شد این دانش آموزان در کانون های فرهنگی تربیتی شهر تهران فعالیت های فرهنگی دارند و به نوعی اطلاعات و داشته هایشان در این اردوها بروزرسانی می شود.

رحیمیان در این رابطه، اظهارکرد: به عبارتی هر کانون 12 انجمن دارد که این دانش آموزان در آنها آموزش مستمر دریافت می کنند؛ این انجمن های دوازده گانه با عنوان تشکل همراهان مقاومت فعالیت می کنند که به بررسی مباحث روز فلسطین می پردازد.

رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین خاطرنشان کرد: نسل جوان همواره با موضوعات روز به صورت هیجانی روبرو می شود از این رو اردوهای یاد شده سبب درک و آشنایی عمیق از مسئله فلسطین خواهد شد؛ در واقع پس از عملیات طوفان الاقصی و تغییر موازنه قدرت و شرایط در منطقه، نیاز بیشتری برای آشناسازی جوانان با موضوع فلسطین حس میشد لذا این اردوها پیش بینی شد.

گفتنی است، این اردوها به همت اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری و با مشارکت کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود./

 

پایان پیام

  • کد خبر : 377104
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار